A study by researchers at the Joslin Diabetes Center has shown that adherence to prescribed dietary recommendations is associated with better glucose control in children with type 1 diabetes. "In ...
... may be a useful new tool for assessing nutrients in relation to AMD, specific dietary recommendations should be made only after our results are confirmed by clinical trials or prospective studies,” ...
... poor access to reasonably priced, nutritious food to greater risks of failing to meet dietary recommendations from mainstream medical and government health organizations.
"New policy approaches are ...
... as well—high fat diets may help prevent undersized babies. "Our model may one day lead to dietary recommendations for mothers who are entering pregnancy overweight or obese," said Helen N. Jones, Ph. ...
... factors. Among the recommendations: aside from following general dietary recommendations for healthy eating, there is no clear evidence that specific dietary components can effectively reduce breast ...
... Tufts University (USDA HNRCA). "With this new knowledge, we are closer to identifying precise dietary recommendations for people at risk for cardiovascular disease. For instance, carriers of a certain ...
... somewhat lower in fat compared to standard federal dietary recommendations cuts the risk of recurrence in a subgroup ... pattern (23.6 percent).
The dietary effect was even larger (a 47 percent lower ...
... with fruits, vegetables and fiber and somewhat lower in fat compared to standard federal dietary recommendations cuts the risk of recurrence in a subgroup of early-stage breast cancer survivors -- ...
... preschool-aged children only met 2 dietary recommendations, fruit and low-fat dairy ... activity patterns did not meet current recommendations. Surprisingly, other than fast-food consumption, this study ...
... Whelton said.
Whelton was a member of a recent Institute of Medicine panel that set dietary recommendations for salt and potassium. The panel said healthy 19-to-50 year-old adults should consume no ...
... oils and salad dressings, the advisory reports. Recommended daily servings of omega-6 depend ... risk profile."
The American Heart Association's dietary recommendations suggest a broadly defined healthy ...
SOUTHAMPTON, England, Feb. 14 (UPI) -- British researchers say a study they conducted found most women trying to get pregnant are not following dietary recommendations.
... do not eat fish, such as vegetarians, are not at increased risk of illness.
Furthermore, dietary recommendations to consume more fish are incompatible with the sustainability of ocean ecosystems, ...
...
"These findings, however, would need to be confirmed in studies with people before any dietary recommendations could be issued," said Laura Svetkey, M.D., director of the Duke Hypertension Center, ...
... African-American women also are less likely to meet dietary recommendations of vitamin D.
"Although this is a preliminary ... BV," said Dr. Bodnar. "We don't recommend pregnant women take mega-doses of ...