Vitamins don't cut heart attack and breast cancer risks, studies say
Wednesday, November 12, 2008 - 09:14
in Health & Medicine
Almost half of all adults in the U.S. take supplements daily, but the studies should prompt some of them to reconsider their rationale for doing so, one expert says. Vitamin supplements -- taken by millions of Americans to boost or maintain their health -- don't reduce the risk of heart attacks, strokes or breast cancer, according to two large studies published today.
Read the whole article on LA Times - Science
More from LA Times - Science
Related
- Calcium plus vitamin D supplementation is not associated with a reduced breast cancer riskTue, 11 Nov 2008, 16:37:31 EST
- Vitamins E and C supplements not effective for prevention of cardiovascular disease in menSun, 9 Nov 2008, 13:36:18 EST
- Supplementation with vitamin E or selenium does not reduce risk of prostate cancerTue, 9 Dec 2008, 16:34:46 EST
- Folic acid, B vitamins do not appear to affect cancer riskTue, 4 Nov 2008, 16:57:25 EST
- Vitamin C lowers levels of inflammation biomarker considered predictor of heart diseaseThu, 13 Nov 2008, 9:23:48 EST